Jakich kompetencji od pedagogów wymaga udział w nauczaniu w e-szkole?

Współcześnie wiele wymaga się od nauczycieli – muszą oni przede wszystkim traktować swoich uczniów z szacunkiem, ale i stosując innowacyjne techniki przekazywania wiedzy. Skupić uwagę dziecka staje się coraz trudniejszym zadaniem. Trzeba przy tym zachować przyjazną postawę, pozytywnie reagować na rzeczywistość. Konieczne jest jeszcze zachowanie autorytetu. Suma tych wymagań zdaje się być wręcz karkołomna w realizacji. Zwłaszcza, jeśli dodamy do niej mnóstwo zadań tzw. „organizacyjnych” – jak uzupełnianie dokumentacji etc. Dziennik elektroniczny to narzędzie, które jest szczególnym ułatwieniem w pracy nauczyciela. Dzięki odpowiednim modułom nie musi on już poświęcać uwagi na błahe, często wytrącające z równowagi i bezmyślnie powtarzane czynności, lecz może skupić się na satysfakcjonującej stronie swego zawodu, czyli przybliżaniu wiedzy uczniom. I to w dowolny, kreatywny, dopasowany do indywidualnych potrzeb, sposób.
Dziennik – wielofunkcyjny…
Dziennik elektroniczny pozwala nie tylko na gromadzenie i organizowanie danych (a także ich aktualizowanie w trybie natychmiastowym), ale też na łatwe tworzenie wszelkich niezbędnych raportów, podsumowań. Nauczyciel ma możliwość umieszczenia w systemie zarówno wiadomości na temat prowadzonych obecnie i w przeszłości zajęć, wprowadzenia własnych uwag i komentarzy. Dziennik gwarantuje również łatwiejszy dostęp do takich informacji jak: frekwencja, oceny uczniów, etap, na jakim znajduje się realizacja programu nauczania. Nie bez znaczenia są również oceny „kompetencji miękkich”, a więc zachowania uczniów. Pamiętacie czasy, w których uwagi nie chciały mieścić się na końcowej stronie dziennika? Cóż, w przypadku dziennika elektronicznego taka sytuacja nie będzie mieć miejsca (niestety, nie dlatego, że dzieci nagle stały się grzeczniejsze, po prostu – ilość danych jakie można przechować w narzędziu jest imponująca). Również usprawiedliwienia mogą być dzięki dziennikowi od razu weryfikowane – zapewnia to dwustronna komunikacja z rodzicami/opiekunami dziecka. Nie ma też szansy, by uczeń zataił jakąkolwiek ocenę czy uwagę nauczyciela wobec jego osoby.
…i łatwy w obsłudze.
Dziennik elektroniczny eszkoła24 to doskonały sposób na to, by nawet najbardziej roztargniony pedagog mógł przejąć kontrolę nad swoją klasą, spokojnie realizując program nauczania. Dzięki specjalnej tabeli kwalifikacyjnej – którą uzupełnia się pod koniec semestru i roku – wychowawca jest w stanie na bieżąco oceniać postępy swoich podopiecznych, i jednocześnie złożyć wyczerpujący raport przełożonym. Również wystawianie świadectw przestaje być problemem – wzory są już gotowe, dane – wprowadzone, wystarczy pozwolić systemowi działać. A czas zostaje w znaczący sposób zaoszczędzony. Co warto podkreślić – użytkowanie dziennika elektronicznego nie wymaga szczególnych kompetencji, można powiedzieć, że jego obsługa jest intuicyjna. Natomiast korzyści płynące z zastosowania tego rozwiązania są o wiele większe. Poza wspomnianą oszczędnością czasu oraz większą organizacją przestrzeni pracy, pedagog zyskuje również pewność, że ma kontrolę nad procesem dydaktycznym, a komunikacja z rodzicami i przełożonymi nie zostanie w żaden sposób zakłócona. Dodatkową interesującą funkcję stanowi także możliwość ustawienia powiadomień sms-owych o najważniejszych wydarzeniach z życia szkoły. Dzięki temu rodzić jest naprawdę na bieżąco informowany.