Infozrodlo

Main Menu

  • Home
  • Ciekawe
  • Dom i Wnętrze
  • Zdrowie i Uroda
  • Technologia
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Turystyka

logo

Infozrodlo

  • Home
  • Ciekawe
  • Dom i Wnętrze
  • Zdrowie i Uroda
  • Technologia
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Turystyka
Ciekawe
Home›Ciekawe›Savoir vivre w miejscu pracy

Savoir vivre w miejscu pracy

By Tymon Kwiatkowski
20 marca 2017
1533
0
Share:
Savoir vivre w miejscu pracy

Człowiek żyjący w społeczeństwie powinien dostosowywać się ogólnie panujących w nim norm. Nie chodzi tutaj wyłącznie o przestrzeganie prawa czy rozróżnianie dobra od zła. Również w codziennych kontaktach międzyludzkich warto postępować w zgodzie z zasadami, opracowanymi po to, aby ułatwić nam życie. Savoir vivre, francuski termin, w którego zakres wchodzą ogólnie przyjęte normy dobrych manier, dotyczy wielu kategorii życia – podróży, relacji rodzinnych czy zachowania się przy stole. Także w miejscu pracy powinniśmy wiedzieć, jakie postępowanie może się wiązać z niezadowoleniem współpracowników.

Domowe posiłki w biurze

Większość osób przynajmniej raz w tygodniu spożywa w pracy lunch przyniesiony z domu. Niestety, w wielu biurach nie mamy udostępnionej specjalnej strefy socjalnej, dlatego musimy zjeść obiad przy własnym biurku. Jednak zanim to uczynimy, powinniśmy spytać współpracowników, czy im to nie przeszkadza – warto w tym celu ułożyć z nimi ogólne zasady tego dotyczące. Jednak w sytuacji, kiedy w pomieszczeniu znajduje się pracodawca lub klient, jedzenie powinniśmy odłożyć na bok i dokończyć po ich wyjściu. Dbajmy również oto, aby spożywane przez nas dania nie miały zbyt intensywnego zapachu.

Korzystanie z przestrzeni socjalnej

Coraz więcej firm adaptuje specjalne aneksy kuchenne, w których pracownicy mogą przechowywać jedzenie oraz je spożywać. Dbałość o taką przestrzeń również świadczy o naszym dobrym wychowaniu. Pamiętajmy, aby zawsze posprzątać po sobie, umyć kubek, przetrzeć blat itp. Jeżeli zabraliśmy jakiś przedmiot z kuchni, powinniśmy odnieś go na miejsce, kiedy jest już niepotrzebny. Jeśli przechowujemy w lodówce swoje produkty, możemy je podpisać swoim nazwiskiem, a pod koniec tygodnia powinniśmy wyrzucić niepotrzebne artykuły, aby się nie zepsuły.

Korzystanie z telefonu

Obecnie praktycznie każda dorosła osoba posiada telefon komórkowy, dlatego jego obecność w miejscu pracy jest powszechna. Jeśli chcemy korzystać z komórki w pracy, przed wejściem do biura powinniśmy wyciszyć wszystkie dzwonki – głośna melodia w naszym aparacie może dekoncentrować współpracowników. Jeśli chcemy wykonać telefon nie związany z pracą, lepiej opuścić pomieszczenie, aby nie dzielić się prywatnymi sprawami z otoczeniem. Jeżeli przeprowadzamy rozmowę z kontrahentem, starajmy się mówić spokojnie, w stałej tonacji, nie podnosząc głosu. Nie odbierajmy cudzych telefonów, chyba że ktoś nas wyraźnie o to poprosi.

Relacje z współpracownikami

Tak jak w każdej sytuacji życiowej, również w biurze starajmy się odnosić do innych z szacunkiem. Używajmy form grzecznościowych, starajmy się uśmiechać do drugiej osoby. Kiedy ktoś poprosi nas o pomoc, warto jej udzielić, lub wskazać inną, kompetentną osobę. Wszelkie obmawianie za plecami współpracowników z innym kolegą nie może mieć miejsca – nawet jeśli łączą nas mniej formalne relacje. Jeżeli mamy problem z punktualnością, powinniśmy wstawać wcześniej – spóźnianie się do pracy świadczy o braku szacunku do innych.

Będąc pracownikiem danej firmy, jednocześnie jesteśmy jej reprezentantem. Z tego powodu nasze zachowanie w miejscu pracy jest bardzo ważne, szczególnie jeśli dotyczy klientów. Również koegzystowanie z współpracownikami będzie przebiegać po naszej myśli, jeśli tylko obdarzymy ich szacunkiem i nie będziemy dla nich problematyczni. Klikając na ten artykuł, dowiesz się więcej na temat zasad, jakimi powinno się kierować w miejscu pracy.

 

TagsSavoir vivre
Previous Article

Elektroniczne recepty najpóźniej w 2018 roku?

Next Article

Gdzie znaleźć dobrego adwokata?

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Poznaj przyczyny popularności studni głębinowej
    Ciekawe

    Poznaj przyczyny popularności studni głębinowej

    16 stycznia 2020
    By Tymon Kwiatkowski
  • Ciekawe

    Rezerwat leśny Zegrze

    19 czerwca 2015
    By Tymon Kwiatkowski
  • Ciekawe

    Główny problem przy wyborze nart

    7 stycznia 2019
    By Tymon Kwiatkowski
  • Jak zabrać ze sobą wszystkie niezbędne rzeczy na wyjście z dzieckiem?
    Ciekawe

    Jak zabrać ze sobą wszystkie niezbędne rzeczy na wyjście z dzieckiem?

    16 czerwca 2017
    By Tymon Kwiatkowski
  • Ciekawe

    Szkolenia SEP dla elektryków

    5 maja 2018
    By Tymon Kwiatkowski
  • Ciekawe

    Czy można zaoszczędzić na zdjęciach ze ślubu?

    7 stycznia 2017
    By Tymon Kwiatkowski

Sprawdź również

  • Technologia

    Oryginalny tusz pigmentowy

  • Jak wynająć bus w Katowicach?
    Motoryzacja

    Jak wynająć bus w Katowicach?

  • Przygotuj się na sylwestrowe szaleństwo!
    Ciekawe

    Przygotuj się na sylwestrowe szaleństwo!

Ostatnie

  • 21 stycznia 2021

    Kubki papierowe z logo firmy

  • 12 stycznia 2021

    Holowanie auta – poznaj zasady

  • 24 listopada 2020

    Jak zaopatrzyć swoją firmę w odpowiednie środki czystości?

  • 6 listopada 2020

    Koncentryka

  • 18 września 2020

    Łózka tapicerowane znowu w modzie

logo
  • Recent

  • Popular

  • Kubki papierowe z logo firmy

    By Tymon Kwiatkowski
    21 stycznia 2021
  • Holowanie auta – poznaj zasady

    By Tymon Kwiatkowski
    12 stycznia 2021
  • Jak zaopatrzyć swoją firmę w odpowiednie środki czystości?

    By Tymon Kwiatkowski
    24 listopada 2020
  • Koncentryk

    Koncentryka

    By Tymon Kwiatkowski
    6 listopada 2020
  • Efektywne zarządzanie placówką

    By Tymon Kwiatkowski
    19 lutego 2015
  • Obrzeża – dodatek czy fundament?

    By Tymon Kwiatkowski
    3 lutego 2015
  • Środki czystości do higieny osobistej – obowiązek pracodawcy

    By Tymon Kwiatkowski
    11 marca 2015
  • Rola specjalistycznej odzieży uciskowej po zabiegu liposukcji

    By Tymon Kwiatkowski
    8 czerwca 2017

Follow us

  • Home
  • Ciekawe
  • Dom i Wnętrze
  • Zdrowie i Uroda
  • Technologia
  • Biznes
  • Motoryzacja
  • Turystyka
© 2016