Pickup z duszą (i napędem na 4 koła)

Pickupy najczęściej przywodzą na myśl samochody rodem z amerykańskiego kina. Tymczasem na naszych drogach pojawia się coraz więcej samochodów tego typu. Zdecydowanie jedną z ciekawszych propozycji pozostaje Mitsubishi L200, zaprezentowany pierwszy raz w 1973 roku. Od 1975 natomiast produkowany z napędem na 4 koła (co pozostaje jego cechą dystynktywną po dziś dzień). Pojazd imponuje rozmiarem, ale też mocą – nic dziwnego, że stanowi współcześnie jeden z najchętniej nabywanych pick-upów (zarówno we wzmiankowanym USA jak i w Europie).
Modele do wyboru – i cechy uniwersalne.
Warto zauważyć, że najbardziej podstawowe modele (Invite) przeznaczone na europejski rynek są wyposażone w ABS, klimatyzację, poduszki powietrzne a także skrzynie rozdzielczą EasySelect oraz seryjną blokadę tylnego dyferencjału. Napęd na 4 koła jest jednak w tym wypadku ograniczony do powierzchni o gorszej przyczepności i nie może być użytkowany np. na drogach szybkiego ruchu. W wersjach droższych (Intense, Instyle) można dodatkowo ułatwić sobie użytkowanie pojazdu dzięki obecności ESP oraz kontroli trakcji. Zamiast skrzyni EasySelect występuje natomiast SuperSelect – umożliwia ona poruszanie się z napędem na 4 koła po każdej nawierzchni i to z rozwiniętą w pełni prędkością. Począwszy od 2006 roku przyszli właściciele pick-upów L200 mogą wybierać spośród silników wysokoprężnych oraz silników diesla. Modele IV generacji dostępne w ofercie posiadają silniki o mocy:2.5 DOHC (136KM); 2.5 TD (160KM); 2.5 DID (176KM); 2.5 HP DOHC (178KM); 2.5 DOHC (136KM). Model ten cechuje wyjątkowo duży rozstaw osi (300 cm), a także wysokość (177,5 cm), szerokość (175 cm) i długość (512 cm). Jak można spodziewać się po mocy i gabarytach auta, zużycie paliwa jest dość wysokie. W warunkach miejskich dochodzi do ponad 10 litrów na 100 km, natomiast poza miastem – spada do około 7 litrów. Takie wartości i tak jednak są umiarkowanie duże w porównaniu z innymi pojazdami tej klasy i wielkości.
Można oceniać po okładce…wnętrze jest równie doskonałe.
Zarówno wnętrze, jak i bagażnik są wyjątkowo pojemne. Ten ostatni mieści 955 – 1060 litrów (w zależności od konfiguracji tylnych siedzeń). Niektórzy za minus mogą poczytywać fakt, iż nie występuje możliwość nabycia samochodu z automatyczną skrzynią biegów – jednak w świetle tego, jak bogato można wyposażyć Mitsubishi L200 staje się to nieistotnym detalem. Za bezpieczeństwo w samochodzie odpowiadają: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (boczne i przednie), trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, blokada tylnych drzwi, ASR i ESP, ABS, sygnalizacja dźwiękowa otwartych drzwi. Mimo, iż mamy do czynienia z pickupem, a więc pojazdem przeznaczonym do przewozu ładunków (przynajmniej teoretycznie) to przestrzeń pasażerska jest nie tylko bezpieczna, ale i zaprojektowana tak, by podróż upływała w komfortowych warunkach. Samochód prowadzi się dobrze dzięki wspomaganiu kierownicy oraz czytelnych zegarach na desce rozdzielczej. Komfort jazdy podnoszą natomiast: automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz z CD i MP3, system surround (6 głośników), sterowanie radiem w kole kierownicy . Warte uwagi są również takie detale jak: podświetlany schowek dla pasażera, podwójny uchwyt na napoje, lampki do czytania wmontowane we wnętrze, oświetlenie w drzwiach i w przestrzeni podłogowej. Wygląd pojazdu na zewnątrz wzbogacają m.in. chromowane klamki, chromowany grill, boczne stopnie i stopień na tylnym zderzaku oraz chromowane lusterka (dodatkowo posiadające elektryczną regulację i podgrzewane). Wizualnie jest to zresztą jeden z lepiej prezentujących się pickupów na rynku. Pakę bardzo płynnie połączono z resztą karoserii, a linia maski jest nad wyraz elegancka. Jako ciekawostkę warto dodać fakt, iż model L200 jest na całym świecie wykorzystywany w policji oraz innych jednostkach służb publicznych. Dotyczy to również naszego kraju.
Źródło: http://autocentrumlis.pl/kampanie/podglad/mitsubishi-l201