Identyfikacja wizualna firmy podstawą dobrych gadżetów reklamowych

identyfikacja wizualna

W dobie konkurencji pomiędzy poszczególnymi markami niemożliwe jest, by jakaś firma funkcjonowała bez żadnej formy reklamy. Obecnie każde przedsiębiorstwo musi w jakiś sposób informować o swoim istnieniu nowych klientów, a dotychczasowych przyciągać w sposób, który będzie im odpowiadał.

Różne formy reklamy

Reklama może przyjąć niemalże każdą formę. Tradycyjnie była ona spotykana w telewizji, radiu, w gazetach bądź na billboardach i ulotkach. Obecnie przekaz tego typu nie jest dla nikogo nowością i mało kto zwraca na niego uwagę. Zadowalające efekty przyniosą więc jedynie te reklamy telewizyjne czy radiowe, które będą się szczególnie wyróżniać na tle pozostałych – o to jednak trudno i niekiedy zadaniu stworzenia imponującego spotu nie podołają nawet najlepsze agencje reklamowe.

Warto więc pamiętać, że formę reklamy przedsiębiorstwa stanowią także gadżety reklamowe. Niewielkie prezenty rozdawane klientom podczas dokonywania zakupów bądź po skorzystaniu z usługi reklamują daną firmę wszędzie tam, gdzie tylko pojawi się osoba posiadająca gadżet z logo danej instytucji. Aby jednak skuteczność gadżetów reklamowych była wysoka, należy zadbać o wypracowanie odpowiedniej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

Identyfikacja wizualna – co to takiego?

Mianem identyfikacji wizualnej określamy wszystkie znaki, logo, hasła reklamowe czy też motto, które jednoznacznie wskazują, że dotyczą one danego przedsiębiorstwa. Element identyfikacji wizualnej stanowi na przykład doskonale wszystkim znany napis Coca-Cola, którego pochyłe, nieco zawinięte i czerwone litery jest w stanie wyobrazić sobie chyba każdy.

Jeśli więc chcemy, by rozdawane przez nas gadżety reklamowe odniosły oczekiwany skutek, zadbajmy, by pojawiało się na nich wyraźne logo bądź nazwa naszej firmy i by nie kojarzyły się one nikomu z niczym innym.

Dobre logo

Na gadżetach reklamowych zwykle umieszcza się logo firmy, dlatego też trzeba zadbać, by było ono możliwie proste do zapamiętania, pozbawione licznych detali i kojarzące się z ofertą produktową bądź usługową naszego przedsiębiorstwa. Trudno jest bowiem poważnie traktować firmę ochroniarską, której logo będzie stanowić żółty balonik czy nie śmiać się z logo o dwuznacznym kształcie. Należy więc postarać się, by logo było jasne i czytelne.

Równie ważne jest zadbanie o to, by logo wyglądało dobrze zarówno na cienkim, metalowym długopisie, jak i na dużej, skórzanej torbie. Jest to kluczowa kwestia, gdyż znak ten powinien być czytelny dla klienta zarówno w dużym powiększeniu, jak i w dużym pomniejszeniu. Istotne jest także, by oznaczone logo gadżety reklamowe pozwalały na identyfikację firmy zarówno, gdy będą pochylone, odwrócone do góry nogami czy zaciemnione. Dużą rolę ogrywa więc tutaj praca grafików komputerowych, którzy muszą wysilić się, by logo było czytelne na każdym możliwym gadżecie reklamowym.

Pamiętajmy również, by nie zlecać produkcji gadżetów promocyjnych podrzędnym firmom, gdyż przygotowane przez nie prezenty dla klientów, mogą być wykonane niechlujnie i przynieść odwrotny rezultat.

Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Odpowiedz na pytanie: *